ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Του Γιώργου Ρούσσου
Μία από τις καλύτερες ταινίες που είχαμε την ευκαιρία να
παρακολουθήσουμε τον Νοέμβριο στο 55ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της
Θεσσαλονίκης, κάνει την εμφάνιση της, στις Κινηματογραφικές Αίθουσες. Ο λόγος
για το «Magical Girl» του Κάρλος Βερμούτ. Ένα φιλμ, τέλειο αισθητικά, που με
πρωτότυπο σενάριο και αξιόλογες ερμηνείες από την πλειοψηφία των ηθοποιών (με
ιδιαίτερη μνεία στην Μπάρμπαρα Λένι), κερδίζει τον θεατή που περιμένει
αγωνιωδώς κάθε νέα σκηνή, για να δει την εξέλιξη της ιστορίας...
Αποφασισμένος να αγοράσει στη δωδεκάχρονη κόρη του Αλίσια,
ένα μοναδικό, αλλά πανάκριβο φόρεμα, πιστό αντίγραφο της αγαπημένης της ηρωίδας
απ’ τη γιαπωνέζικη σειρά «Magical Girl Yukiko», ο πατέρας της είναι
αποφασισμένος για όλα. Καταλήγει όμως να εκβιάσει μια πλούσια γυναίκα που
διακατέχεται από ψυχολογικά προβλήματα, την οποία θα γνωρίσει τυχαία και που θα
οδηγηθεί εξ΄αιτίας του σ' ένα σκοτεινό μονοπάτι, χωρίς επιστροφή... Αυτός ο
φαύλος κύκλος θα συνεχιστεί μέχρι την στιγμή που η νεαρή γυναίκα, ανήμπορη
πλέον αλλά με τη βοήθεια ενός άντρα από το παρελθόν της, θα ζητήσει εκδίκηση...
«Ξεκίνησα να φαντάζομαι την ιστορία που τελικά έγινε το
σενάριο του «Magical Girl» λίγο μετά την προβολή της πρώτης μου ταινίας, του
«Diamond Flash», στο Φεστιβάλ της Sitges. Ήθελα να επιτύχω ένα διαχωρισμό
μεταξύ φόρμας και περιεχομένου και το κατάφερα αντιμετωπίζοντας την πλοκή με τη
μεγαλύτερη απλότητα και τους χαρακτήρες με τη μεγαλύτερη πολυπλοκότητα. Με
αυτόν τον τρόπο η πλοκή και οι χαρακτήρες αναπτύσσονται μαζί και όχι ξεχωριστά.
Η πλοκή είναι αυτή που είναι, γιατί οι χαρακτήρες παίρνουν τις αποφάσεις που
παίρνουν και εξελίσσονται μ' έναν συγκεκριμένο τρόπο καθώς η πλοκή τους
επιβάλλει έναν συγκεκριμένο ρυθμό.» - Κάρλος Βερμούτ
Με επιρροές τόσο από το Ισπανικό σινεμά (από τον Λουίς
Μπουνιουέλ μέχρι τον Αλεχάντρο Αμενάμπαρ), αλλά και από το στυλιζάρισμα των
Γιαπωνέζικων «μάνγκα», το φιλμ του Κάρλος Βερμούτ σχηματίζει μια αληθινά
πρωτότυπη αλληγορία που μαγεύει τον θεατή μέχρι το τελευταίο του λεπτό. Ένας
μάταιος κύκλος εκδίκησης και εξαπάτησης, αλλά και μία διεστραμμένη αντανάκλαση
της ταραγμένης σύγχρονης πραγματικότητας της Ισπανίας, μέσα από την οξυδερκή
ματιά του δημιουργού, ο οποίος σκηνοθετεί μια αληθινά πρωτότυπη αλληγορία και
μας χαρίζει μία από τις καλύτερης ταινίας της χρονιάς από την Ιβηρική
χερσόνησο.
«Είναι πολύ συνηθισμένο στο μοντέρνο genre cinema η πλοκή
να λειτουργεί ανεξάρτητα από τους χαρακτήρες οι οποίοι περιορίζονται στον ρόλο
απλής μαριονέτας καταδικασμένης να υλοποιεί τις ιδέες του σεναριογράφου. Αν για
παράδειγμα, η ιδέα είναι ένας δολοφόνος που χρησιμοποιεί πνευματικές δυνάμεις
για να ταξιδέψει από σώμα σε σώμα και να διαπράξει τα εγκλήματα του, θα
χρησιμοποιήσεις μια τελική ανατροπή. Οι χαρακτήρες σ΄ αυτήν την περίπτωση θα
λειτουργήσουν ως όργανα για να επιτευχθεί η μετάδοση αυτής της ιδέας, μέχρι την
τελική ανατροπή. Στο "Magical Girl", όπως και στα πρόσφατα Κορεάτικα
genre φιλμ, οι χαρακτήρες και η πλοκή είναι αδιαχώριστα. Μια αλυσίδα από
εκβιασμούς, το κλασικό στοιχείο του φιλμ νουάρ, χρησιμοποιείται για να μιλήσει
για τον έρωτα, την επιθυμία, την εμμονή, και τη σχέση του ανθρώπου με τη
σκοτεινή πλευρά του: την αιώνια σύγκρουση της ανθρώπινης ψυχής που μάχεται
ενάντια στους εχθρούς της. Κατά τον ίδιο τρόπο στο οπτικό επίπεδο πρέπει να
επιτευχθεί μια αρμονία ανάμεσα στο φανταστικό και το πραγματικό. Αυτό μπορεί να
γίνει αποφεύγοντας μια υπερβολικά ψεύτικη αισθητική και εστιάζοντας στην
ομορφιά που μας περιβάλλει.» - Κάρλος Βερμούτ
Το «Magical Girl», είναι ένα υπέροχο ψυχολογικό θρίλερ από
την Ισπανία, το οποίο εξερευνά τα όρια των ανθρώπινων σχέσεων, της
εκμετάλλευσης αλλά και της εκδίκησης. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλου μήκους
δημιουργία του Κάρλος Βερμούτ, την οποία είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στο
επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του 55ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της
Θεσσαλονίκης, όντας μία από τις δεκατέσσερις (14) ταινίες που διεκδίκησαν με
αξιώσεις τον φετινό Χρυσό Αλέξανδρο του Φεστιβάλ.
Το «Magical Girl» του Κάρλος Βερμούτ (Carlos Vermut),
προβλήθηκε στο τμήμα Discovery του Φεστιβάλ του Τορόντο τον Σεπτέμβριο, όπου
και πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του. Στη συνέχει ταξίδεψε σε αρκετά
Φεστιβάλ, όπως αυτό του Σαν Σεμπαστιάν, όπου και απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης
Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
«Υπάρχει μία σκηνή στην ταινία στην οποία ο Όλιβερ εξηγεί
γιατί στην Ισπανία οι ταυρομαχίες είναι ακόμη ευρέως αποδεκτές από τον κόσμο. Η
Ισπανία είναι μια χώρα που δεν έχει ακόμη λύσει την εσωτερική της σύγκρουση
ανάμεσα στο συναίσθημα και τη λογική και από κει πηγάζει αυτή η γοητεία με την
αναπαράσταση του αγώνα ανάμεσα στο ένστικτο και τη λογική που λαμβάνει χώρα
μέσα στις αρένες. Το "Magical Girl" γεννήθηκε από την εμμονή γι’
αυτόν τον αγώνα, ο οποίος, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, υποβόσκει σε κάθε
άνθρωπο, κάνοντας μας όντα σε διαρκή σύγκρουση. Ήθελα με κάποιον τρόπο να
χρησιμοποιήσω τα μέσα που προσφέρονται στο σινεμά για να θέσω αυτό το θέμα. Ο
κινηματογράφος είναι ένα μέσο, ένα εργαλείο για να μιλήσεις για αυτό που δίνει νόημα
στην τέχνη: τον άνθρωπο.» - Κάρλος Βερμούτ
Ο Κάρλος Βερμούτ, έγραψε, σκηνοθέτησε, κι ανέλαβε την
παραγωγή της πρώτης του μεγάλου μήκους ταινίας, "Diamond Flash", το
2011. Μ’ αυτήν του την ταινία κέρδισε το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ Rizoma της
Μαδρίτης και η εταιρεία Cameo κυκλοφόρησε μια ειδική έκδοση σε DVD μ' ένα από
τα αδημοσίευτα κόμικ του. Προηγουμένως, εργαζόταν ως σκιτσογράφος στην
εφημερίδα El Mundo, δουλειά για την οποία κέρδισε το βραβείο Injuve. Με τη
μικρού μήκους ταινία του, "Maquetas", κέρδισε στο Φεστιβάλ
Notodofilmfest. Έχει επίσης εκδώσει τρία βιβλία κόμικ, ενώ είναι και ο
δημιουργός της τηλεοπτικής σειράς κινουμένων σχεδίων "Jelly Jam".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ταχυδρομική Διεύθυνση Εντύπου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΟΔΕΙΑ
ΛΙΝΑ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥ
Τ.Κ. 18050 | ΣΠΕΤΣΕΣ
(αποστολή βιβλίων)
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο | SODEIA@ymail.com
(αποστολή κειμένων, προτάσεων κ.α.)