Αυτό το θεϊκό κομμάτι της αναγεννησιακής τέχνης, παρουσιάζει
ένα αρμονικό σχέδιο
πάνω στον ιλουζιονισμό και την εκκλησιαστική ρητορική. Στην κορυφή η Μαντόνα κρατάει τον Χριστό. Κάτω αριστερά ο Άγιος Σίξτος την κοιτάζει με ταπεινοφροσύνη ενώ με το δεξί του χέρι δείχνει το πιστό εκκλησίασμα. Μ’αυτή την μεσολάβηση μεταξύ της επουράνιας Μαντόνας και του γήινου φάσματος των θεατών, είναι μαζί με την Αγία Βαρβάρα που κάθεται απέναντι του και η οποία επιβλέπει την σκηνή με το χαμηλωμένο βλέμμα της. Στο κάτω μέρος του πίνακα απεικονίζονται δύο φτερωτά χερουβείμ ακουμπισμένα στους αγκώνες τους και με το βλέμμα τους στραμμένο στις 3 φιγούρες από πάνω τους. Στ’ αριστερά φαίνεται ακουμπισμένη κάτω η παπική τιάρα του πρώην πάπα Σίξτου Ι, η οποία δρα σαν γέφυρα μεταξύ του πραγματικού κι εικονογραφημένου διαστήματος.
Οι τρεις κύριες φιγούρες είναι σ’ ένα φανταστικό χώρο, με βαριές κουρτίνες που έχουν ανοίξει για να αποκαλύψουν την ουράνια σκηνή. Τοποθετημένοι στο συνηθισμένο τριαδικό σχήμα, στέκονται πάνω στα σύννεφα και κοιτούν το εκκλησίασμα. Εκτός από την έξυπνη ψευδαίσθηση που περιέχει ο πίνακας, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της μοναδικής ικανότητας του Ραφαήλ ως ένας από τους καλύτερους στην υψηλή, αναγεννησιακή τέχνη.
Πρώτον, οι φιγούρες είναι άριστα ισορροπημένες. Ενοποιημένες από τις ίδιες χειρονομίες και στάσεις, οι τρεις φιγούρες επιδεικνύουν μια άψογη, αρμονική εικονογραφημένης σχέσης. Δεύτερον τα πρόσωπα της Μαντόνα, του Χριστού, της Αγίας Βαρβάρας και του Άγιου Σίξτου είναι υπολογισμένα έτσι ώστε να φαίνονται καλαίσθητα.
Και τρίτον πρέπει να παρατηρηθεί το ‘βάθος’ που δημιουργεί ο πίνακας, εξαιτίας εν μέρει της φιγούρας του Άγιου Σίξτου που εισβάλλει στον πραγματικό χώρο και θεατή αλλά και από την τριγωνική τοποθέτηση των φιγούρων επιτρέποντας έτσι την τοποθέτηση της Μαντόνας στο ‘βάθος’ του πίνακα.
Τέταρτον, παρατηρήστε την εξαιρετική απεικόνιση των κυματιστών κουρτινών που βοηθάει την όραση του θεατή αλλά επίσης ενισχύει και τον ρεαλισμό της σκηνής.
Πηγή :http://www.visual-arts-cork.com
Απόδοση στα ελληνικά Μαρία Ροδοπούλου
πάνω στον ιλουζιονισμό και την εκκλησιαστική ρητορική. Στην κορυφή η Μαντόνα κρατάει τον Χριστό. Κάτω αριστερά ο Άγιος Σίξτος την κοιτάζει με ταπεινοφροσύνη ενώ με το δεξί του χέρι δείχνει το πιστό εκκλησίασμα. Μ’αυτή την μεσολάβηση μεταξύ της επουράνιας Μαντόνας και του γήινου φάσματος των θεατών, είναι μαζί με την Αγία Βαρβάρα που κάθεται απέναντι του και η οποία επιβλέπει την σκηνή με το χαμηλωμένο βλέμμα της. Στο κάτω μέρος του πίνακα απεικονίζονται δύο φτερωτά χερουβείμ ακουμπισμένα στους αγκώνες τους και με το βλέμμα τους στραμμένο στις 3 φιγούρες από πάνω τους. Στ’ αριστερά φαίνεται ακουμπισμένη κάτω η παπική τιάρα του πρώην πάπα Σίξτου Ι, η οποία δρα σαν γέφυρα μεταξύ του πραγματικού κι εικονογραφημένου διαστήματος.
Οι τρεις κύριες φιγούρες είναι σ’ ένα φανταστικό χώρο, με βαριές κουρτίνες που έχουν ανοίξει για να αποκαλύψουν την ουράνια σκηνή. Τοποθετημένοι στο συνηθισμένο τριαδικό σχήμα, στέκονται πάνω στα σύννεφα και κοιτούν το εκκλησίασμα. Εκτός από την έξυπνη ψευδαίσθηση που περιέχει ο πίνακας, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της μοναδικής ικανότητας του Ραφαήλ ως ένας από τους καλύτερους στην υψηλή, αναγεννησιακή τέχνη.
Πρώτον, οι φιγούρες είναι άριστα ισορροπημένες. Ενοποιημένες από τις ίδιες χειρονομίες και στάσεις, οι τρεις φιγούρες επιδεικνύουν μια άψογη, αρμονική εικονογραφημένης σχέσης. Δεύτερον τα πρόσωπα της Μαντόνα, του Χριστού, της Αγίας Βαρβάρας και του Άγιου Σίξτου είναι υπολογισμένα έτσι ώστε να φαίνονται καλαίσθητα.
Και τρίτον πρέπει να παρατηρηθεί το ‘βάθος’ που δημιουργεί ο πίνακας, εξαιτίας εν μέρει της φιγούρας του Άγιου Σίξτου που εισβάλλει στον πραγματικό χώρο και θεατή αλλά και από την τριγωνική τοποθέτηση των φιγούρων επιτρέποντας έτσι την τοποθέτηση της Μαντόνας στο ‘βάθος’ του πίνακα.
Τέταρτον, παρατηρήστε την εξαιρετική απεικόνιση των κυματιστών κουρτινών που βοηθάει την όραση του θεατή αλλά επίσης ενισχύει και τον ρεαλισμό της σκηνής.
Πηγή :http://www.visual-arts-cork.com
Απόδοση στα ελληνικά Μαρία Ροδοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ταχυδρομική Διεύθυνση Εντύπου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΟΔΕΙΑ
ΛΙΝΑ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥ
Τ.Κ. 18050 | ΣΠΕΤΣΕΣ
(αποστολή βιβλίων)
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο | SODEIA@ymail.com
(αποστολή κειμένων, προτάσεων κ.α.)